Spaanse les - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Leo Koolhoven - WaarBenJij.nu Spaanse les - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Leo Koolhoven - WaarBenJij.nu

Spaanse les

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

18 Oktober 2007 | Guatemala, Panajachel

Panajachel is niet de bekendste plaats om Spaans te leren, maar het ligt in een prachtige omgeving aan het Lago de Atitlan. Helaas heeft het de afgelopen week nogal veel geregend, dus het genieten van de omgeving valt nog wat tegen.
In Guatemala stad sprak ik een Canadees die goede ervaringen had met "Jabel Tinamit Spanish School" in Panajachel en dat heeft me doen besluiten om hier Spaans te leren. Voor US$ 90 per week krijg ik 25 uur (5 uur per dag) priveles, je verschuilen in de klas is er dus niet bij. Naast de lessen op school heb je nog tijd nodig om de kennis op te nemen, te herhalen en je huiswwerk te maken. Zo kom je de dag wel door. Na 4 dagen les beginnen de grondbeginselen van het Spaans me langzaam aan duidelijk te worden, maar een tweede week les heb ik zeker nog nodig.

• 22 Oktober 2007 - 13:10

Nanny:

Beste Leo,
    Ik ben ook spaans aan het leren, maar ik zou het toch liever op jouw manier leren, en zeker op die locatie.
    Geniet nog steeds van je verhalen, en mooie foto's.

groet,

• 22 Oktober 2007 - 15:14

Harold En Lesse:

Hee hallo!
    We kwamen elkaar tegen in Selcuk (Turkije) op het dak van ons hotel!
    Wij zitten inmiddels al lang en breed weer thuis, maar het leuke is, dat we zien, dat jij je in panajachel bevind!
    Hier hebben wij ook een tijd doorgebracht!
    Bij het meer van atitlan.
    Het hotel dat wij hadden, had prachtig uitzicht, maar stond helaas op het punt falliet te gaan. We hebben veel gezwommen en zijn vaak met bootjes op en neer gegaan!
    Nog een fijne reis verder.
    Guatamala rules!

groetjes van Harold, Lesse en Mariëtte.

• 22 Oktober 2007 - 19:39

Pa:

Succes.

• 26 Oktober 2007 - 18:39

Ineke En Louis:

Hallo Leo,

Jammer dat het zo regent, maar dan kom je met je Spaanse lessen niet in de verleiding om op een terrasje te gaan zitten. Succes en de groeten.

Leo

Na 10 jaar en 10 maanden gewerkt te hebben bij Desch Plantpak heb ik besloten om in 2007 ontslag te nemen en twee jaar de wereld over te reizen. Ik heb niet de illusie dat ik de hele wereld in twee jaar kan bezoeken, maar het is wel mogelijk om veel nieuwe indrukken op te doen. Naast deze reisblog heb ik ook nog een eigen site. Op http://leo.koolhoven.name staat echter geen blog, maar wel wat algemene info van mij. Als je meer foto's van mij en mijn reizen wilt zien dan kan je deze bekijken op http://www.flickr.com/photos/leokoolhoven . Ik maak niet veel filmpjes, maar de filmpjes die ik heb gemaakt staan op http://www.youtube.com/LeoKoolhoven . Voor de Hyvers onder jullie kan ik meedelen dat ik ook daar op http://leokoolhoven.hyves.net online ben geweest, maar dat ik op Faceboek http://www.facebook.com/leokoolhoven nog wel actief ben. Je kan je goede geld gebruiken om mij extra fotoruimte cadeau te doen of om een album te geven. Als je echter echt iets goeds wilt doen met je geld dan is de volgende site een aanrader http://www.kiva.org/lender/LeoKoolhoven . Er zijn meerdere sites op internet waar mensen hun lijstje met bezochte landen bijhouden. Op http://mosttraveledpeople.com/ heeft men de wereld opgedeeld in 873 gebieden in plaats van de 195 landen (193 leden van de Verenigde Naties plus Palestina en Vaticaanstad) die meestal wordt gebruikt. Ik heb al behoorlijk wat vlaggetjes verzameld, maar ik ben geen eilandhopper en wil ook nog genieten van het reizen. Een toppositie op een van de lijstjes zal ik dan ook niet snel bereiken, maar het is wel leuk om bij te houden.

Totaal aantal bezoekers 319250