Winter - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Leo Koolhoven - WaarBenJij.nu Winter - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Leo Koolhoven - WaarBenJij.nu

Winter

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

13 Maart 2015 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Van Goa ben ik naar Mumbai gevlogen waar ik India heb verlaten met een vliegtuig naar Abu Dhabi. Na een lange nacht op het vliegveld (daarom was het ticket dus zo goedkoop) heb ik dan het vliegtuig naar Amsterdam genomen.
Volgens de Nederlandse nieuwsberichten (die ik op mijn iPhone volgde) was het heerlijk warm lenteweer in Nederland, maar dat viel dus zwaar tegen en ik heb me verbaasd dat er mensen waren die ijsjes aan het eten waren in deze kou. In India is het nu echter zomer (maart-mei) en dan kan het pas echt warm (heet) worden. Begin maart heeft de winter nog even toegeslagen in Mumbai en daalde de temperatuur 's nachts tot 15 graden Celsius en was de maximumtemperatuur onder de 30 graden. Ik heb India in de winter bezocht en van de 150 dagen dat ik er was waren er zeker 140 met een maximumtemperatuur boven de 30 graden Celsius en ook de minimumtemperatuur ('s nachts) was vaker boven de 20 dan onder de 20 graden.
Thuis heb ik een lekker warm bad genomen en een hard broodje met kaas en veel vleeswaren gegeten, eten wat in India amper (alleen in Pondicherry) te krijgen is. Ook het slapen tussen de lakens (in Indiase hotels heb je er vaak maar 1) op een goede matras (in India zijn ze vaak heel dun) was plezierig en dat ik dan een dik dekbed nodig heb is dan minder erg.
De komende dagen zal ik extra genieten van het vlees en de vleeswaren die ik hier kan eten, maar ik ben bang dat het nog wel even zal duren voordat ik weer kan genieten van het Nederlandse weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Leo

Na 10 jaar en 10 maanden gewerkt te hebben bij Desch Plantpak heb ik besloten om in 2007 ontslag te nemen en twee jaar de wereld over te reizen. Ik heb niet de illusie dat ik de hele wereld in twee jaar kan bezoeken, maar het is wel mogelijk om veel nieuwe indrukken op te doen. Naast deze reisblog heb ik ook nog een eigen site. Op http://leo.koolhoven.name staat echter geen blog, maar wel wat algemene info van mij. Als je meer foto's van mij en mijn reizen wilt zien dan kan je deze bekijken op http://www.flickr.com/photos/leokoolhoven . Ik maak niet veel filmpjes, maar de filmpjes die ik heb gemaakt staan op http://www.youtube.com/LeoKoolhoven . Voor de Hyvers onder jullie kan ik meedelen dat ik ook daar op http://leokoolhoven.hyves.net online ben geweest, maar dat ik op Faceboek http://www.facebook.com/leokoolhoven nog wel actief ben. Je kan je goede geld gebruiken om mij extra fotoruimte cadeau te doen of om een album te geven. Als je echter echt iets goeds wilt doen met je geld dan is de volgende site een aanrader http://www.kiva.org/lender/LeoKoolhoven . Er zijn meerdere sites op internet waar mensen hun lijstje met bezochte landen bijhouden. Op http://mosttraveledpeople.com/ heeft men de wereld opgedeeld in 873 gebieden in plaats van de 195 landen (193 leden van de Verenigde Naties plus Palestina en Vaticaanstad) die meestal wordt gebruikt. Ik heb al behoorlijk wat vlaggetjes verzameld, maar ik ben geen eilandhopper en wil ook nog genieten van het reizen. Een toppositie op een van de lijstjes zal ik dan ook niet snel bereiken, maar het is wel leuk om bij te houden.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 6271
Totaal aantal bezoekers 317857

Voorgaande reizen:

01 Januari 2019 - 31 December 2039

Nieuwe reizen

13 Oktober 2014 - 11 Maart 2015

India

01 Augustus 2011 - 30 September 2014

Diverse uitstapjes

07 Mei 2013 - 28 Juni 2013

Iran en de Kaukasus

09 December 2012 - 22 December 2012

Cariben

12 April 2011 - 23 Juni 2011

Zuidoost Afrika

26 Maart 2009 - 21 Januari 2011

Kortere reizen

05 November 2008 - 25 Maart 2009

ZO Azië en Australië

07 Augustus 2008 - 04 November 2008

Tussenstop Europa

05 Juni 2008 - 06 Augustus 2008

Zuidelijk Afrika

29 Maart 2008 - 04 Juni 2008

Tussenstop Nederland

10 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Latijns Amerika

05 Juni 2007 - 09 Oktober 2007

Europa

28 Januari 2007 - 04 Juni 2007

Voorbereiding Wereldreis(/zen)

21 Januari 1962 - 27 Januari 2007

Eerdere reizen

Landen bezocht: